- Odwiedziny: 1076705
- Do końca roku: 277 dni
- Do wakacji: 84 dni
Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Sadowiu
-
Statystyki
PSO - języki obce
ANEKS
DO PRZEDMIOTOWEGO SYSTEMU OCENIANIA
Z JĘZYKÓW OBCYCH
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SADOWIU
DLA KLAS IV - VIII
- Podstawą prawną do wprowadzenia zmian w przedmiotowym systemie oceniania z języków obcych w Szkole Podstawowej w Sadowiu zawartych w niniejszym Aneksie są:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku
z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
- Niniejszy Aneks obowiązuje w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
w terminie określonym w stosownych Rozporządzeniach Ministra Edukacji Narodowej. - Ocenianie uczniów ma na celu:
- motywowanie ucznia do samodzielnej pracy w domu
- monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co
i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć - dostarczenie uczniowi satysfakcji za wkład pracy wniesiony w samodzielne, ukierunkowane przez nauczyciela w formie zdalnej, przyswajanie i utrwalanie treści zawartych w podstawie programowej.
- Uczeń ma obowiązek przesyłania zdjęć wykonanych prac pisemnych na adres mailowy nauczyciela lub poprzez Messengera a nauczyciel może sprawdzić prace całej klasy lub kilku wybranych uczniów. Szczegóły podane będą w planie działań na każdy tydzień lub na grupach przedmiotowych na Messengerze.
- Ocenianiu mogą podlegać następujące formy aktywności uczniów:
- zlecone przez nauczyciela zadania domowe, dostarczane przez uczniów za pomocą dostępnych narzędzi porozumiewania się na odległość
- wypowiedzi ustne, prezentowane za pomocą dostępnych narzędzi porozumiewania się na odległość, w dostępnej formie i terminach ustalonych z nauczycielem
- osiągnięcia ucznia w testach i quizach online
- aktywność i systematyczność wykonywania zleconych zadań
- wykonywanie przez ucznia dodatkowych zadań mających na celu samodzielne doskonalenie sprawności językowych
- Podczas oceniania uwzględnia się możliwości uczniów w zakresie dysponowania i dostępu do narzędzi komunikacji na odległość.
- Osiągnięcia uczniów będą oceniane z częstotliwością co najmniej 1 raz na dwa tygodnie.
- Informacje o ustalonej przez nauczyciela ocenie przekazywane będą przy pomocy narzędzi porozumiewania się na odległość.
- Uczeń regularnie sprawdza wiadomości od nauczyciela.
- Uczeń zapoznaje się z wszystkimi materiałami przesłanymi przez nauczyciela ( strona szkolna – zakładka zdalne nauczanie )
- Uczeń zapisuje tematy lekcji wraz z datami w zeszycie przedmiotowym. Karty pracy wraz z rozwiązaniami wkleja bądź przepisuje do zeszytu pod bieżącym tematem lekcji ( dopuszczalne jest gromadzenie kart pracy w przeznaczonych do celu papierowych teczkach podpisanych imieniem i nazwiskiem oraz jakiego dotyczą przedmiotu ). Jest to potwierdzenie jego obecności oraz pracy na zajęciach podczas zdalnego nauczania.
- Uczeń wykonuje wszystkie zadania również quizy i testy samodzielnie oraz terminowo przesyła zadane prace do nauczyciela wykorzystując do tego dostępne dla niego środki telekomunikacji : Messenger, e-mail, SMS, MMS. Wiadomości i prace podpisuje imieniem i nazwiskiem.
- Uczeń stosuje się do komentarza nauczyciela oraz jego poleceń i wskazówek do pracy, czyta ze zrozumieniem polecenia i treść zadań.
- Uczeń stara się pracować systematycznie – nie odkłada wszystkich zadań na ostatnią chwilę.
- Oceniane będą zaangażowanie ucznia, wkład pracy, terminowość oddawania prac, aktywność, poczucie odpowiedzialności i obowiązku oraz motywacja wewnętrzna.
- Prace i wiadomości otrzymane od ucznia zostaną zweryfikowane przez nauczyciela po powrocie do szkoły.
- Czas zdalnego nauczania jest dla ucznia czasem na uzupełnienie braków i zaległości oraz możliwością poprawy ocen po powrocie do szkoły.
- Nauczanie indywidualne – indywidualny kontakt z rodzicem w celu ustalenia konkretnych wytycznych odnośnie zdalnej pracy z uczniem.
- Frekwencja ucznia w trakcie trwania nauczania zdalnego liczona będzie na podstawie jego wpisów tematów do zeszytów przedmiotowych wraz z datą oraz wykonanych zadań wyznaczonych przez nauczyciela .
- Wszystkie sprawy, nie ujęte w niniejszym aneksie, rozstrzygane będą zgodnie z PSO lub WSO.
Nauczyciele języków obcych w Szkole Podstawowej w Sadowiu: Agnieszka Mozal, Monika Mazur, Anna Dymanowska, Ewa Połowniak