- Odwiedziny: 758517
- Do końca roku: 258 dni
- Do wakacji: 69 dni
Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Sadowiu
-
Statystyki
23-27.11
Zdalne nauczanie 23 – 27 XI 2020
KLASA 5b
Język polski
23 XI Temat: Związek rzeczownika z przymiotnikiem.
- Przypomnij sobie wiadomości ze str. 73.
- Przepisz do zeszytu wiadomości zapamiętaj ze str. 75.
- Pisemnie ćw. 10 i 12 str. 76.
- Zeszyt ćwiczeń str. 21.
24 XI Temat: Elementy świata przedstawionego w utworze H> Sienkiewicza „Janko Muzykant”.
- Wiadomości biograficzne o Henryku Sienkiewiczu ( zapisz ).
- Czas akcji ………………..
- Miejsce akcji ………………..
- Bohaterowie …………………
- Wydarzenia …………………..( zapisujemy np. w podpunktach a)…… b)…….
- Do obejrzenia film „Janko Muzykant” ( 20 minut ):
https://www.youtube.com/watch?v=8Sg7BzjlDnA
25 XI Temat: Świat w dźwiękach zaklęty – H. Sienkiewicz – „Janko Muzykant”.
Przepisz punkty:
- Wysłuchanie nagrań wybranych utworów skrzypcowych ( do poszukania w Internecie ).
- Jaką rolę w życiu Janka odegrały skrzypce?
- Jakie oczekiwanie wobec chłopca miała matka i dlaczego nazywała go „odmieńcem”?
- Czy rzeczywiście Janek był leniwy? Z czego wynikało to, że nie zawsze dopełniał swoich obowiązków?
( Pisemnie odpowiadacie na pytania z punktu 2, 3, 4 ).
26 XI Temat: Kto jest winien śmierci Janka Muzykanta?
Do zapisania punkty:
- Okoliczności śmierci Janka.
- Warunki życia na wsi polskiej w II poł. XIX wieku.
- 3. Wyjaśnienie słów: zaścianek, folwark, komornica, dobrodziej, karbowy, stójka, kredens.
- Kto przyczynił się do śmierci chłopca? ( matka, lokaj, ……………….. ).
- Jakie wsparcie mógłby otrzymać chłopiec, gdyby żył na początku XXI wieku? Czy miałby szansę odnieść sukces?
( Pisemnie punkt 3, 4, 5 ).
27 XI temat: Odmiana przymiotnika.
- Zapoznaj się z wiadomościami teoretycznymi ze str. 78, przepisz dwa pierwsze zdania. Wykonaj pisemnie odmianę przez przypadki wyrazów: soczysty owoc, ciekawa ilustracja, wysokie drzewo ( w l. poj. ) oraz dobrzy koledzy.
- Pisemnie ćw. 4, 6, 8 str. 79 – 80.
- Zeszyt ćwiczeń str. 22.
Język angielski
24.11.2020
Temat: Food. Jedzenie – wprowadzenie słownictwa.
Podręcznik strona 93. Posłuchaj nagrania 34, powtarzaj słowa. Podziel kartkę w zeszycie na 5 części. Jedna to fruit – owoce, vegetables – warzywa, dairy products – nabiał, grains – zboża, meat – mięso. Wyrazy z przedstawione za pomocą obrazków ze strony 93 dopasuj w zeszycie do tych 5 kategorii i podaj ich polskie tłumaczenie.
Praca domowa
Naucz się poznanych słówek.
wykonaj ćw. 1 str. 64
25.11.2020
Temat: Weird food – dziwne potrawy. Słownictwo i wyszukiwanie informacji w tekście.
Podręcznik strona 94
Wstęp: Kambodża, Królestwo Kambodży – państwo w południowo-wschodniej Azji, na Półwyspie Indochińskim, nad Zatoką Tajlandzką. Graniczy od zachodu i północy z Tajlandią, od północy z Laosem, a od wschodu z Wietnamem. Stolica: Phnom Penh.
Przepisz i przetłumacz Check these words.
Ćw. 1 ustnie. Posłuchaj nagrania 35.
ćw. 2 zapisz odpowiedzi w zeszycie
Podręcznik strona 95
Ćw. 3 zapisz słowa i przetłumacz je wszystkie.
Dodatkowo zapisz:
breakfast – śniadanie
lunch – lunch (lancz) szybki, lekki posiłek spożywany w czasie przerwy obiadowej (około godz. 12-13)
dinner – obiad
snack - przekąska
dessert – deser (wymowa coś zbliżonego do dyzert ale odeślę was do diki : https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=dessert i posłuchajcie.
Nie mylić, bo desert = pustynia wymowa dezet posłuchajcie https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=desert
Ćw. 4 zapisujemy w zeszycie
raw – surowy
fizzy - gazowany
loaf – bochenek
carton – karton
slice – plasterek (np. szynki) kawałek (np. pizzy) kromka (np. chleba)
piece – kawałek
bag – torebka
bottle – butelka
bar – tabliczka
glass – szklanka
cup - filiżanka
bowl – miska
Przy okazji zapisujemy idiom. Idiom to konstrukcja językowa, której znaczenia nie da się wywnioskować gdy będziemy tłumaczyć jej poszczególne części składowe. Trzeba się ich nauczyć.
piece of cake = bułka z masłem – mówimy, gdy coś jest bardzo łatwe, pestka.
This task is a piece of cake for you. (To zadanie dla ciebie to pestka)
a podobne powiedzenie, pewnie znacie:
easy peasy lemon squeezy oznacza = łatwizna, prościzna
W zeszycie ćwiczeń ćw. 3/64 i 4/65
27.11.2020
Temat: Sprawdzian wiadomości i umiejętności z rozdziału 7.
Dalsze informacje będą przekazane na grupie za pomocą komunikatora Messenger.
Język niemiecki
Data : 26, 27.11.2020
Temat: Jeden Tag das Gleiche.
Lekcja na Teams.
Podr. Str. 15 Zeszyt ćwiczeń zad. 15,16,17 str. 7,8,9
Historia
23.11.2020r.
Temat: Temat: Ustrój starożytnego Rzymu. (podręcznik str. 76 – 79)
Lekcja na Microsoft Teams.
27.11.2020 r.
Temat: : Imperium rzymskie. (podręcznik str. 81-85)
Materiały na Messengerze.
Biologia
23.11.2020r.
Temat: Sposoby oddychania organizmów (2 godziny lekcyjne).
Temat lekcji w podręczniku str. 49 – 53.
W zeszycie napisz notatkę z podręcznika „To najważniejsze„ str. 53
W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwiczenia1,2,3,4,5,6,7,8 do tego tematu lekcji str. 36 – 39.
Szczegółowe informacje na grupie przedmiotowej Messenger oraz Microsoft Teams.
Geografia
25.11.2020
Temat: Krajobraz miejsko-przemysłowy wyżyny Śląskiej
Podręcznik str. 59 - 63
Proszę zapoznać się z tematem. Notatkę według podanych punktów zapiszemy na lekcji on-line lub zostanie przesłana na adres e-mail ucznia.
1. Położenie wyżyny Śląskiej
2. Etapy kształtowania krajobrazu miejsko-przemysłowego wyżyny.
3. Największe miasta na wyżynie.
4. Zmiany w krajobrazie wyżyny efektem działalności człowieka
5. Tradycje Ślązaków.
Adres e-mail nauczyciela: infosad@onet.pl.
Informatyka
24.11.2020r.
Temat: : Przekształcenia obrazu. Budowa komputera- sprawdzian wiadomości.
Lekcja na Teams.
Plastyka, Muzyka
Nauczyciel na zwolnieniu.
Religia
24.11.20r wtorek
Przeczytaj fragment BÓG MÓWI katechizm str. 60/61
Katecheza nr 20 zeszyt ćwiczeń strona 42/43 - katechizm strona 52/53
Temat: Bóg opiekuje się ludźmi.
Ćw. 1-uzupełnij drzewo genealogiczne swojej rodziny, wpisując imiona.
Ćw.2- odpowiedz na pytania, odpowiedzi wykreśl z tabelki .Pozostałe litery utworzą rozwiązanie.
Ćw.3- uzupełnij i wyjaśnij słowa Józefa.
Ćw..4- Józef jest figurą Pana Jezusa. Uzupełnij tabelę.
Ćw.5-ułóż modlitwę, w której podziękujesz Panu Bogu za dar swojej rodziny.
Do zapamiętania SŁOWA KLUCZE katechizm str. 48
-OPATRZNOŚĆ
26.11.20r czwartek
Katecheza nr 57 zeszyt ćwiczeń strona 116/117 - katechizm strona 134/135
Temat: W oczekiwaniu na Zbawiciela – Adwent.
Ćw. 1-połącz słowo: ,,Adwent”z odpowiednimi określeniami.
Ćw.2- przeczytaj BÓG MÓWI -katechizm str.134, uzupełnij tekst wyrazami z ramki.
Ćw.3-narysuj symbole adwentowe.
Roratka, lampion, wieniec adwentowy , kolor szat filetowy Załącznik
Ćw.4- NIE
Do zapamiętania –SŁOWA KLUCZE – książka strona 50
-ZBAWICIEL
-ADWENT