- Odwiedziny: 758555
- Do końca roku: 258 dni
- Do wakacji: 69 dni
Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Sadowiu
-
Statystyki
07-11.12
Zdalne nauczanie 7 – 11 XII 2020
Klasa Va
Język polski
7-8.12.2020r.
Temat: W świecie bogów, herosów i ludzi. Charakterystyka postaci.
Poznajemy mit o Heraklesie – podręcznik str. 152-159. Wykonujemy polecenia 1 i 4 str159. Korzystamy z rad dla piszących charakterystykę postaci i przedstawiamy postać.
9.12.2020r.
Temat: W labiryncie mitu - Jan Parandowski, Tezeusz.
Czytamy mit o Tezeuszu – podręcznik str. 162 – 164. Porządkujemy informacje o bohaterach oraz wydarzenia. Czytamy nową informację. Wykonujemy w zeszycie ćw. 5 i 12.
10.12.2020r.
Temat: Kto rąbka tajemnicy uchylił? Przydawka.
Korzystamy z podręcznika do nauki o języku str. 108-111. Czytamy informacje z Zapamiętaj! str. 109. Wykonujemy wybrane polecenia z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
11.12.2020r.
Temat: Nie udawaj Greka. Dopełnienie.
Korzystamy z podręcznika do nauki o języku str. 112-114. Czytamy informacje z Zapamiętaj! str. 113. Wykonujemy wybrane ćwiczenia z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Język angielski
07.12.2020
Temat: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. A/an/some/any pytania i odpowiedzi na temat jedzenia.
W celu przypomnienia i utrwalenia słownictwa ćwiczymy on-line, jeśli ktoś ma konto. https://quizlet.com/336050336/starland-1-unit-8-flash-cards/
https://quizlet.com/165845624/starland-1-module-8-food-flash-cards/
Przeczytaj drugą ramkę ze strony 60 w zeszycie ćwiczeń.
Zapisz notatkę do zeszytu:
Określników some i any używamy z rzeczownikami niepoliczalnymi (tea, sugar) i policzalnymi w liczbie mnogiej (lemons, hot dogs).
We must buy some orange juice and some apples – Musimy kupić sok pomarańczowy i jabłka.
Some – używamy przeważnie w zdaniach oznajmujących.
They need some flour and some eggs for the cake. – Oni potrzebują mąki i jajek do ciasta.
Określnika some używamy jeszcze kiedy coś proponujemy lub o coś prosimy.
Would you like some tea? Chciałbyś herbatę?
Can I have some chocolate? Czy mogę prosić czekoladę?
Any używamy w pytaniach i przeczeniach.
Has he got any peas? Czy on ma (jakiś) zielony groszek?
We haven’t got any cheese. – Nie mamy (żadnego) sera.
Pracujemy w podręczniku, strona 96.
Countable – policzalne
Uncountable – niepoliczalne
Ćw. 2/96 – przeczytaj ramkę .
Ćw. 3/96 – Zapisujemy do zeszytu tylko wyrazy wstawione w luki.
Praca domowa: Zeszyt ćwiczeń: 2,4 str. 62
08.12.2020
Temat: Blue Lagoon – reklama radiowa. Ćwiczenia w słuchaniu.
Zaczynamy od pracy w podręczniku: strona 99.
Ćw. 4. How often do you…. – Jak często ty…….
1 eat out - jeść na mieście, jeść poza domem
2 homemade - domowej roboty, domowy
3 junk food - niezdrowe jedzenie, śmieciowe jedzenie
4 fizzy drinks – napoje gazowane
5 water - woda
6 order take-away – zamawiać na wynos
7 seafood -owoce morza (np. krewetki, małże) lobster - homar
8 fruit - owoc
Powyższe wyrażenia zapisz w zeszycie.
Dodatkowo ułóż 3 pełne zdania z podanymi wyrażeniami. Np.
I never eat seafood like lobster.
I drink fizzy drinks every day.
Ćw. 5 /99
Wysłuchaj nagrania i uzupełnij luki. Nagranie nr 37 na dole strony w plikach
Przeczytaj żart. Zapisz i naucz się słów:
spoon – łyżka
knife – nóż
fork - widelec
11.12.2020
Temat: How much, how many, a lot of – wskazywanie ilości.
Lekcja na MS Teams.
Zacznij od przeczytania pierwszej ramki w zeszycie ćwiczeń na stronie 61.
Przeczytaj ramkę z podręcznika (ćw. 4 str.96) i zapisz do zeszytu jej dolną część. Mianowicie:
how many (ile?) / many (dużo, wiele) /not many (niedużo)
używamy z rzeczownikami policzalnymi
how much (ile?) / much (dużo, wiele) / not much (trochę, niedużo)
używamy z rzeczownikami niepoliczalnymi
a lot of (dużo) używamy z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi
ćw. 5 strona 97 w podręczniku. Wstaw podane w poleceniu wyrazy, ale zwracaj uwagę na to czy jest to rzeczownik policzalny czy niepoliczalny.
Praca domowa: w zeszycie ćwiczeń ćw. 5 i 6 str. 63
notepads – bloki biurowe
Język niemiecki
Data : 9.12.2020.
Temat: Ich stehe um 7 Uhr auf.
Lekcja na Teams.
Zeszyt ćwiczeń zad. 18,19,20 str.10-12
Data: 11.12.2020
Temat: Ein ganz normaler Tag.
Lekcja na Teams.
Podr. Str. 17, zeszyt ćwiczeń zad 22,23 str. 13
Historia
08.12.2020 r.
Temat: Tajemnice sprzed wieków – Bursztynowy szlak. (podręcznik str. 100- 101)
Lekcja na Microsoft Teams.
10.12. 2020r.
Temat: Starożytny Rzym – powtórzenie. (podręcznik str.102).
Lekcja na Microsoft Teams.
Matematyka
Lekcje na Microsoft Teams.
Data 8.12.2020
Temat: Porównywanie ułamków zwykłych o różnych mianownikach.
Z podręcznika proszę rozwiązać zadanie 7, 8 str. 129.
Z zeszytu ćwiczeń proszę rozwiązać zad 3, 4 str. 87.
Data 9.12.2020
Temat: Przedstawienie ułamków na osi liczbowej.
Zadania będą udostępnione na platformie.
Data 10.12.2020
Temat: Zastosowanie porównywania ułamków do rozwiązywania zadań tekstowych.
Z podręcznika proszę rozwiązać zadanie 10, 11, 12 str. 129.
Z zeszytu ćwiczeń proszę rozwiązać zad 5, 6 str. 88.
Data 11.12.2020
Temat: Liczby mieszane.
Proszę zapoznać się z materiałem ze strony:
https://www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg
Zadania będą udostępnione na platformie.
Geografia
10.12.2020
11.12.2020
Temat: Pogoda i klimat (2 godziny lekcyjne)
Podręcznik str.102 - 107
Proszę zapoznać się z tematem. Notatkę według poniższych punktów zapiszemy na lekcji on-line lub zostanie przesłana na adres e-mail ucznia.
1. Pojęcia: pogoda, klimat
2. Składniki pogody
3.Klimatogram i jego elementy
4. Analizujemy klimatogramy
5. Obliczamy średnią temperaturę powietrza, amplitudę temperatur, roczna sumę opadów
6. Zróżnicowanie temperatury powietrza i opadów na Ziemi.
Adres e-mail nauczyciela: infosad@onet.pl.
Poniżej adresy filmów do lekcji.
https://www.youtube.com/watch?v=zPS_AVbCiKk
https://www.youtube.com/watch?v=P2caRrrz_1g
https://www.youtube.com/watch?v=w9t92-W5A6s
Biologia
07.12.2020r.
Temat: Cudzożywność.
Temat lekcji w podręczniku str. 44 – 48.
W zeszycie napisz notatkę z podręcznika „To najważniejsze„ str. 48
W zeszycie ćwiczeń wykonaj ćwiczenia1,2,3,4,5,6,7,8 do tego tematu lekcji str. 32 – 35.
Szczegółowe informacje na grupie przedmiotowej Messenger oraz Microsoft Teams.
Technika
10.12.2020
Temat: Podsumowanie wiadomości.
Lekcja na Teams.
Króciutki teścik na Quizizz.
Informatyka
09.12.2020r.
Temat: Dołączamy do listów elektronicznych załączniki, korzystamy z książki adresowej.
Lekcja na Teams.
Przeczytaj temat w podręczniku str. 60- 64 ( temat 5- punkty: 4, 5, 6).
Muzyka
7.12.2020
Temat: Zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe.
Podr. str. 62-65.
(notatka w zeszycie)
- Kolęda – pieśń religijna o narodzeniu Jezusa. Słowo „kolęda” pochodzi od łacińskiego wyrazu „calendae”, oznaczającego „pierwszy dzień tygodnia”. Starożytni Rzymianie – a później także Słowianie- określali w ten sposób pierwszy dzień roku oraz noworoczny upominek. Z czasem zaczęto nazywać tak obrzędy związane ze składaniem życzeń i towarzyszące im pieśni.
- Pastorałka – pieśń pasterska o wesołym charakterze poruszająca tematykę związaną z Bożym Narodzeniem.
Zadanie:
Zapisz w zeszycie tekst trzech zwrotek kolędy pt.”Przybieżeli do Betlejem”. Posłuchaj kolędy kilkakrotnie utrwalając tekst i melodię.
Narysuj na kartce z bloku rysunkowego ilustrację do kolędy „Przybieżeli do Betlejem”. (zastosuj dowolną technikę plastyczną)
Termin wykonania: 18.12.2020
Plastyka
9.12.2020
Temat: Kompozycja. Rodzaje kompozycji.
Podr. str. 44-45.
(notatka w zeszycie)
- Kompozycja – to układ elementów plastycznych na płaszczyźnie lub w przestrzeni.
- W rysunku, malarstwie i grafice kompozycja to płaski układ linii, plam, kształtów, stref oświetlonych i zacienionych. Na wygląd kompozycji wpływają także barwy, faktury oraz proporcje i kontrasty.
- W rzeźbie i architekturze artyści komponują trójwymiarowe formy, czyli bryły.
- Ze względu na różne układy elementów wyróżniamy kilka rodzajów kompozycji: centralną, symetryczną, asymetryczną, otwartą, zamkniętą, statyczną, dynamiczną, rytmiczną.
Zadanie do wykonania:
Kontynuacja zadania z lekcji poprzedniej:
Wykonaj dekorację bożonarodzeniową w dowolnej formie: stroik, kartka świąteczna, dekoracje przestrzenne(trójwymiarowe) stojące lub wiszące. Wykorzystaj różnorodne materiały plastyczne.
Termin wykonania: 18.12.2020
Religia
08.12.20r wtorek
Katecheza nr 23 zeszyt ćwiczeń strona 48/49 - katechizm strona 58/59
Temat: Bóg powołuje Mojżesza.
Przeczytaj fragment BÓG MÓWI katechizm str. 58
Ćw. 1- napisz skojarzenia do słowa ,,Powołanie”
Ćw.2-znajdź i zamaluj kolorem czerwonym ukryte imię Boga i zapamiętaj je.
Ćw.3- napisz co oznacza imię Boga.
Ćw..4- jesteśmy wezwani do współdziałania z Bogiem w dziele zbawienia innych ludzi . Dokończ zdanie.
Ćw.5-w formie plakatu zilustruj powołanie Mojżesza.
Do zaśpiewania z wykorzystaniem yt. ,, Chwalę ciebie Panie i uwielbiam” katechizm str. 58
Do zapamiętania SŁOWA KLUCZE katechizm str. 54
-MOJŻESZ
10.12.20r czwartek
Przeczytaj fragment BÓG MÓWI katechizm str. 56/57
Katecheza nr 24 zeszyt ćwiczeń strona 50/51 - katechizm strona 60/61
Temat: Bóg wyprowadza Izraelitów z niewoli.
Przeczytaj fragment BÓG MÓWI katechizm str. 60/61 dalsze dzieje Mojżesza i narodu wybranego.
Ćw. 1- dzień, w którym Izraelici spożyli posiłek przed wyjściem z Egiptu miał szczególny. Uzupełnij tekst Pisma Świętego.
Ćw.2- napisz, w jaki sposób Bóg uchronił Izraelitów przed dziesiąta plagą.
Ćw.3-odczytaj co drugą literę, a dowiesz się , co oznacza słowo ,,Pascha”
Ćw.4-uzupełnij zdania.
Ćw.5- Baranek Paschalny jest figura Pana Jezusa. Uzupełnij tabelę.
Ćw.6- NIE
Do zaśpiewania z wykorzystaniem yt. ,, Oto jest Baranek Boży” katechizm str. 60
Do zapamiętania –SŁOWA KLUCZE – książka strona 60
-BARANEK BOŻY